Friday 6 May 2011

Bicara khalwat bekas Pengarah JPJ Kedah 12 Mei

 

 

Bicara khalwat bekas Pengarah JPJ Kedah 12 Mei

KUALA LUMPUR 3 Feb. - Perbicaraan kes bekas Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kedah, Zulkifli Othman yang didakwa berkhalwat di sebuah hotel hampir dua tahun lalu akan didengar di Mahkamah Tinggi Syariah di sini pada 12 Mei depan.
Kes itu sebelum ini didengar oleh hakim syarie Mukhyuddin Ibrahim. Beliau kini bagaimanapun telah dinaikkan pangkat sebagai Pendaftar Kehakiman di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia (JKSM).
Pada tarikh tersebut, kes Zulkifli dijadualkan akan didengar oleh seorang hakim syarie baru, Shukor Sabudin. Seorang kakitangan di bahagian pentadbiran di mahkamah tersebut memberitahu, hakim baru sedang menunggu pentauliahan daripada Yang di-Pertuan Agong.
Zulkifli, 48, sedang dibicarakan atas tuduhan berada bersama Nurjuliati Juhar dalam keadaan yang boleh menimbulkan syak sedang melakukan perbuatan yang tidak bermoral dengan seorang wanita yang bukan isteri dan mahramnya.
Dia didakwa melakukan perbuatan itu pada pukul 3 pagi, 4 Ogos 2007, di bilik 401 Hotel Concorde Sultan Ismail di sini.
Zulkifli didakwa mengikut Seksyen 27(a) dan (b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan 1997 yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Nurjuliati, 47, bekas Penolong Setiausaha di Kementerian Pelajaran Putrajaya bagaimanapun telah mengaku bersalah dan didenda RM2,950 atau penjara dua bulan.

 

 

Lelaki sorok pasangan

JOHOR BAHRU 8 Mac – Taktik seorang lelaki cuba menyorok kekasihnya dalam almari pakaian tidak berjaya apabila kedua-dua mereka ditahan dalam operasi cegah maksiat di sini, awal pagi ini.
Lelaki berusia lingkungan 30-an itu berbuat demikian bagi mengelak daripada ditangkap khalwat dalam serbuan sepasukan pegawai penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) di sebuah rumah teres di Senai.
Rahsia pasangan itu bagaimanapun terbongkar apabila pegawai penguat kuasa menemui pakaian dalam wanita dalam bilik yang diduduki lelaki itu.
Mereka adalah antara tiga pasangan bukan muhrim yang ditahan kerana disyaki berkhalwat dalam operasi di sekitar bandar raya ini.
Ketua Penolong Pengarah Penguat Kuasa JAIJ, Nooh Kadri berkata, kesemua pasangan berusia dalam lingkungan 30-an itu ditahan dalam operasi yang bermula pukul 12 tengah malam dan berakhir kira-kira pukul 3 pagi ini.
Katanya, dalam serbuan di rumah teres di Senai itu, pasangan wanita itu menyembunyikan diri dalam almari pakaian.
“Bagaimanapun, kita mengesan pakaian dalamnya tertinggal di bawah katil dan apabila diperiksa wanita itu ditemui bersembunyi dalam almari,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

1 comment:

  1. This Is Really Great Work. Thank You For Sharing Such A Good And Useful Information Here In The Blog.
    ONLINE EARNING

    ReplyDelete