Friday 6 May 2011

Pelakon bebas tuduhan khalwat

Pelakon bebas tuduhan khalwat

KUALA LUMPUR 21 April - Pelakon popular, Rashdan Baba hari ini dibebaskan oleh Mahkamah Rendah Syariah, Langkawi daripada tuduhan khalwat, dua tahun lalu.
Rashdan atau nama sebenarnya Muhamad Rashdan Abdul Halim, 38, dibebaskan selepas beliau membuat pengakuan bersumpah tidak melakukan kesalahan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Sheikh Baharuddin Che Nen.
Dia didakwa melakukan kesalahan tersebut bersama seorang rakannya yang juga pelakon popular, Hairie atau nama sebenarnya, Khairi Othman, 36, pada pukul 6.50 pagi, 9 September 2006 di bilik No. 105, Hotel Malaysia, di Langkawi.
Rashdan yang tidak diwakili peguam mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan manakala Hairie yang mengaku salah telah didenda RM900 atau penjara lima bulan.
Dua wanita, Norelia Pirdaus dan Azlina Padzill, masing-masing berusia 26 tahun yang didakwa melakukan kesalahan tersebut bersama pelakon-pelakon tersebut turut mengaku bersalah.
Mereka berdua turut didenda RM900 seorang atau penjara enam bulan.
Pendakwaan dikendalikan oleh pegawai pendakwa dari Jabatan Hal Ehwal Agama Negeri Kedah, Sheikh Zainul Mukhtar Abdullah Sirajuddin

2 comments:

  1. This Is Really Great Work. Thank You For Sharing Such A Good And Useful Information Here In The Blog.
    ONLINE EARNING

    ReplyDelete