Friday 6 May 2011

Tangkapan Khalwat

Ops maksiat: 10 wanita, 8 lelaki ditahan


Antara pasangan bukan muhrim yang dicekup berkhalwat dalam satu serbuan yang dilakukan oleh polis dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang di Georgetown, kelmarin.


PULAU PINANG 29 Dis. - Seramai 10 wanita dan lapan lelaki ditahan kerana pelbagai kesalahan dalam satu operasi bersepadu mencegah maksiat oleh polis dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) semalam.
Dalam operasi selama tiga jam bermula 11 malam itu, beberapa bilik hotel di sekitar Jalan Penang diperiksa.
Hasil pemeriksaan mendapati, seorang lelaki warga Indonesia dan dua lelaki Thailand berusia 20-an hingga 30-an yang berpakaian seperti wanita ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial untuk kegiatan maksiat.
Turut ditahan seorang wanita Thailand atas kesalahan sama.
Mereka kini ditahan untuk disiasat mengikut Seksyen 39(b) Peraturan Imigresen 1959/1963 dan Seksyen 372 Kanun Keseksaan dan sabit kesalahan boleh dipenjara 15 tahun atau denda atau sebatan atau kedua-duanya sekali.
Dalam operasi di lokasi lain, empat wanita dan seorang lelaki tempatan berusia dalam lingkungan 30-an hingga 40-an ditahan kerana disyaki cuba mencari pelanggan bagi tujuan pelacuran.
Selain itu, turut ditahan ialah tiga wanita warga Nigeria berusia 20-an kerana tidak mempunyai dokumen perjalanan sah dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 6(3) Akta Imigresen 1959/1963.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi hari ini mengesahkan penangkapan tersebut.
"Kami juga menahan dua lelaki tempatan berusia antara 30 dan 50 tahun selepas disyaki memasukkan dadah di dalam badan.
"Mereka disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan 3(1) akta sama," katanya.
Sementara itu, JHEAIPP menahan dua pasangan kekasih berusia antara 20 dan 40 tahun kerana kesalahan khalwat di dua hotel berasingan.
Mereka disiasat mengikut Seksyen 27(a)(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996.
Jika sabit kesalahan, mereka boleh didenda RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali.
============================

Anggota polis ditangkap khalwat cedera dibelasah

TELUK INTAN 28 Sept. - Gara-gara berkhalwat dengan isteri orang, seorang anggota polis cedera parah apabila dibelasah penduduk kampung selepas ditangkap berdua-duaan di sebuah rumah di Jalan Changkat Jong di sini malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 8.30 malam itu, sekumpulan penduduk kampung gagal menahan kemarahan apabila mendapat tahu seorang anggota polis berketurunan India berusia 50-an dan bertugas di Balai Polis Labu Kubong dekat sini, berdua-duaan dengan seorang wanita Melayu beranak 10 di sebuah rumah.
Bertindak atas maklumat, mereka kemudian pergi ke rumah wanita itu dan sebaik sahaja pintu dibuka, mereka melihat seorang lelaki India dengan hanya memakai kain pelikat.
Menurut seorang saksi yang enggan dikenali, ketika ditanya wanita tersebut mengakui lelaki itu bukan suaminya malah ketika mereka ditangkap, terdapat tiga orang kanak-kanak dipercayai anak kepada wanita berkenaan di rumah berkenaan.
"Kita mengesyaki perkara ini telah banyak kali berlaku dan pernah menegur mereka sebaliknya kami dimarahi," katanya di sini hari ini.
Mengulas lanjut, tambahnya, akibat tangkapan itu, berlaku satu pertengkaran antara lelaki tersebut dengan penduduk kampung sehingga menyebabkan pergaduhan dan akhirnya mengakibatkan lelaki berkenaan cedera di muka.
"Pasangan terbabit kemudian dibawa ke Balai Polis Teluk Intan untuk disoal siasat sebelum dibebaskan dengan jaminan polis," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan menjelaskan satu siasatan sedang dilakukan.
===================

Polis maut jatuh hotel elak dicekup khalwat

KOTA BHARU 26 Jun – Seorang anggota polis berpangkat lans koperal maut selepas terjatuh dari tingkat tiga sebuah hotel di sini, dipercayai cuba mengelak dicekup penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK), awal pagi tadi.
Dalam serbuan kira-kira pukul 2.30 pagi itu, mangsa dikatakan meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II selepas mengalami pendarahan di bahagian kepala.
Difahamkan, semasa ditemui mangsa masih bernyawa. Mangsa dikejarkan ke hospital terbabit menggunakan ambulans selepas dihubungi oleh kakitangan hotel itu.
Dalam kejadian itu, sepasukan penguat kuasa JHEAIK datang ke hotel terbabit untuk melakukan pemeriksaan sebelum mengesyaki ada pasangan yang berkhalwat.
“Selepas meminta kebenaran daripada pihak hotel, pasukan penguat kuasa telah memeriksa bilik di tingkat tiga itu. Sejurus dibuka, mereka mendapati terdapat seorang wanita yang duduk berseorangan.
“Namun beberapa minit kemudian, seorang peniaga bersebelahan premis itu memaklumkan kepada kakitangan hotel berkenaan terdapat seorang lelaki terjatuh dan dalam keadaan berlumuran darah,” katanya di sini hari ini.
-------------------------

1 comment:

  1. This Is Really Great Work. Thank You For Sharing Such A Good And Useful Information Here In The Blog.
    ONLINE EARNING

    ReplyDelete