Friday 6 May 2011

Wanita OKU ditahan khalwat

Wanita OKU ditahan khalwat

MELAKA 4 Jan. - ''Kami merancang hendak berkahwin dalam masa terdekat tapi kami masih lagi berbincang.''
Itu kata-kata seorang wanita orang kurang upaya (OKU) yang ditahan berkhalwat dalam operasi bersepadu di Jalan Plaza Mahkota, Banda Hilir di sini malam semalam.
Wanita berusia 26 tahun bersama pasangannya berusia 30 tahun dicekup oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) selepas disyaki berkhalwat dalam serbuan di sebuah rumah kedai tiga tingkat yang dijadikan sebagai bilik sewa.
Sewaktu pintu bilik sewa di tingkat satu itu dibuka, wanita berusia 26 tahun berpakaian baju tidur nipis dan pasangannya pula berseluar pendek didapati duduk berdua-duaan.
Wanita yang berasal dari Cheras, Kuala Lumpur itu mendakwa, dia mengalami kecacatan lumpuh separuh badan sejak kecil dan menerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat.
Malah ketika ditahan wanita itu tanpa berselindung mengakui telah bersekedudukan dengan pasangannya sejak tahun lalu.
''Memang kami merancang untuk berkahwin dalam tempoh terdekat ini," kata wanita itu.
Mereka adalah antara tiga pasangan yang berjaya dicekup oleh JAIM dalam operasi tersebut melibatkan beberapa agensi kerajaan lain.
Operasi Bersepadu yang bermula pada pukul 10 malam hingga pukul 2 pagi itu dijalankan dengan kerjasama Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Jabatan Imigresen, Polis, Rela dan Bomba.
Dalam Ops Bersepadu sama, sepasang warga Indonesia ditahan selepas disyaki menjalankan kegiatan tidak bermoral dan cuba melakukan hubungan seks di sebuah bilik sewa di dalam sebuah restoran di Jalan Thambi Abdullah.
Pegawai Inspektorat dan Pembangunan Komuniti, Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Mohd. Derus Tompang berkata, operasi bertujuan membanteras kegiatan maksiat, pendatang tanpa izin dan premis yang menjalankan operasi tanpa lesen sah.
''Tumpuan operasi di kawasan bilik sewa di Jalan Plaza Mahkota dan pusat-pusat hiburan di sekitar Banda Hilir," katanya ketika ditemui selepas operasi itu berakhir malam semalam.
Dalam operasi tersebut, MBMB mengeluarkan kompaun sebanyak RM10,000 ke atas sebuah pusat hiburan mewah di Taman Kota Laksamana kerana menjalankan perniagaan tanpa lesen yang sah.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

1 comment:

  1. This Is Really Great Work. Thank You For Sharing Such A Good And Useful Information Here In The Blog.
    ONLINE EARNING

    ReplyDelete